Kas teil saab maksta pangalingiga?
Jah, meie interneti poes saab maksta: SWEDBANK, LHV pangalinkidega. Teistest pankadest saab maksta ülekandega arve alusel.
Kas kaupa saab tagastada?
See õigus kehtib ainult TARBIJALE (eraisik)
14-päevase tagastamisõiguse kasutamiseks ei tohi tellitud kaupa kasutada muul viisil kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks viisil nagu see on lubatud kauba testimiseks füüsilises poes. Kui kaupa on kasutatud muuks otstarbeks kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks või sellel on kasutamise või kulumise märke, on Veebipoel õigus alandada tagastatavat tasu vastavalt kauba väärtuse vähenemisele. Kui kaup on ostetud kampaania korras, kus kaubale on lisatud veel mõni toode, peab ostja tagastama kogu komplekti.
Toode on ajutiselt otsas, mida see tähendab?
Kui tootel on staatus: Toode on ajutiselt otsas, siis see tähendab, et hetkel pole võimalik seda toodet osta, ettemaksta selle toote eest ja me ei tea kahjuks toote tarneaega, isegi ligikaudset.
Mida teha kui kaubal ilmneb mingi viga?
Eestis tegutsev kaupleja peab seaduste järgi olema valmis puudusega toodet parandama või asendama kaks aastat pärast müügihetke.
Pretensiooni esitamise õigus
Tarbija võib kauba puuduse ilmnemisel pöörduda kaupleja poole kahe aasta jooksul. Tarbijakaitseseadus annab ostjale õiguse esitada kaebust ning võlaõigusseadus ütleb, et seda võib tarbija teha kahe aasta jooksul pärast ostu sooritamist. Selle perioodi jooksul ilmnenud tootmisdefektid kas parandatakse või kaup asendatakse.
Pretensiooni esitamise õigust ajavad nii ettevõtjad, müüjad kui ka ostjad segi garantiiga. Seadus teeb nendel mõistetel aga selgelt vahet ning sõna „garantii“ väärkasutus on ka karistatav. Milles seisneb siis erinevus?
Erinevalt pretensiooni esitamise õigusest, mis on määratletud seadusega, on garantii andmine vabatahtlik. Garantii on müüja või tootja lubadus pakkuda tarbijale seadusest soodsamat seisundit.
Kaebuse võib inimene esitada mistahes vormis ning ise või ka esindaja kaudu. Reeglina toimub esmane pöördumine suuliselt ning paljudel juhtudel saab ka selle alusel probleemi lahendada. Juhul kui müüja ei saa, ei oska või ei tohi ise otsustada selliseid küsimusi, võib ta paluda esitada avalduse kirjalikus vormis.
Kaebuse kohustuslikud elemendid on:
tarbija nimi ja kontaktandmed
kaebuse esitamise kuupäev
kauba või teenuse puuduse kirjeldus
kauplejale esitatav nõue.
Kaebusele tuleb lisada ka ostu sooritamist tõendava dokumendi koopia. Kõige lihtsam ja levinum viis ostu tõendamiseks on tšekk, kuid seadus jätab võimaluse seda tõendada ka muul moel. Nii võib tarbija kaebusele lisada arve, pangaväljavõtte või mõne muu dokumendi koopia, kus on näha ostu tegemise aeg ning pooled.
Tõendamiskohustus
Võlaõigusseadusesse on sisse kirjutatud eeldus, et esimesel kuuel kuul ilmnenud puudused olid olemas juba asja üleandmisel tarbijale. See tähendab, et esimesel kuuel kuul tekkinud defekti peetakse tootmisdefektiks ning kui kaupleja ei ole sellega nõus, peab ta tõendama vastupidist.
Kuna esimesel kuuel kuul peab kaupleja tõendama, et tegemist ei ole tootmisveaga, siis kannab kaupleja ka tõendamise kulud, seda olenemata sellest, kes jääb lõpuks defekti tekkimises süüdi.
Mida tähendab müügilepingu oluline rikkumine?
Võlaõigusseaduse järgi annab müügilepingu oluline rikkumine tarbijale ka õiguse lepingust taganeda ehk tagastada kaup ja saada ostusumma tagasi. Selline õigus tekib tarbijal järgmistel juhtumitel:
kui puudusega toote parandamine või asendamine pole võimalik või ebaõnnestub.
kui kaupleja keeldub põhjendamatult asja parandamisest või asendamisest.
kui puudusega toodet ei asendata või parandata mõistliku aja jooksul.
kui parandamise või asendamisega tekitatakse tarbijale põhjendamatuid ebamugavusi.
Teksti koostanud: Tarbijakaitseamet